22 Mar 2015

Bercuti di Ho Chi Minh, Vietnam

Assalammualaikum

Berkurun lamanya..hehe.Yalah aku bukannya blogger tegar pun...hanya blogger picisan yang saja suka-suka share story. Kadang ada mood aku nak share story aku laju ja nak taip, takda mood jangan harap aku nak menaip. Sebenarnya aku pergi vietnam ni dah lama tahun lepas lagi,tak silap cuti sekolah bulan 12 dan masa tu aku cuti dah habis diploma.Alhamdulillah,selamat pergi dan pulang ;-) Flight dari KLIA ke bandar Ho Chi Minh hanya mengambil masa selama 1 jam setengah. Sekejap ja kan? 

Permandangan dari luar jendela flight memang cantik sebab dari atas nampak Sungai Mekong yang bersimpul-simpul tu. Tapi aku tak ambil pula gambar sebab telinga aku berdesing sikit.huhu. (favourite kalau naik flight memang suka ambil gambar atas udara)


Terserlah ke'cbubby'an aku yang azali :-P

Bandar Ho Chi Minh memang terkenal dengan sebuah bandar yang dipanggil 'syurga wanita' sebabnya sini memang sesuai sangat bagi wanita-wanita dan gadis-gadis yang suka bershopping :-) yeayy!! Memang sangat betul sebabnya masa aku pergi tu pun memang ramai sangat orang Malaysia melancong kat sana. Sampai ayah aku kata 'ingat datang sini nak berjalan bukan nak shopping!' sorry ayah..anakmu tak dapat membuang nafsu shopping..hehehe.



Kami menetap selama 5 hari 4 malam dekat sana. Berbaloilah stay dekat sini sebab harga berpatutan tapi tengok jugak jenis hotel dan hari. Bilik pun besar, 2 katil queen dan tempah 2 bilik. Cuma tak bestnya kedai makanan halal dekat sini terhad dan memang sedia maklum memang sangat mahal jadi kalau nak jimat pastikan bawa bekalan dari Malaysia ehh ! Nasib ada kenalan mak yang kenalkan pemandu pelancong yang pandai cakap melayu. Kalau tak cakap macam ayam dan itiklah..hehe. 

Taman dalam bandar

Keadaan night market



Galeri Seni

Makanan paling best kat vietnam







2 comments:

..commentHtml/>

Assalammualaikum!
Komen di sini OK!
Thanks sudi blogwalking ^_^

 
 photo q13_zpsop67oge3.png